Het Hoofd van de Scheepvaartinspectie,
Gelet
op artikel 174, eerste lid, van het Schepenbesluit 1965;
Maakt
bekend:
Artikel 1
De Bekendmakingen aan de Scheepvaart nr. 217/1987 (Stcrt. 1987,
163), nr. 242/1988 (Stcrt. 1988, 238), nr. 259/1990 (Stcrt. 1990, 186), nr. 275/1992
(Stcrt. 1992, 31) en nr. 302/1993 (Stcrt. 1993, 153) worden ingetrokken.
Artikel 2
Deze bekendmaking treedt in werking met ingang van de tweede dag
na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.
Deze bekendmaking zal met de toelichting in de
Staatscourant, in de Curaçaosche Courant en in de Landscourant van Aruba worden
geplaatst.
Rotterdam, 12 december 1997.
Het Hoofd van de Scheepvaartinspectie,
H.G.H. ten Hoopen.
Toelichting
Uit onderzoek is gebleken dat in het Koninkrijk in een aantal
concrete gevallen zwaardere nationale eisen worden gehanteerd dan internationaal in
het kader van de Internationale Maritieme Organisatie is vastgesteld. Een nadere
analyse van die nationale veiligheidseisen die de internationale normen te boven
gaan, heeft ertoe geleid dat - met behoud van een verantwoord veiligheidsniveau - de
in artikel 1 genoemde bekendmakingen kunnen vervallen. Daartoe strekt onderhavige
bekendmaking.
Bij deze gelegenheid wordt tevens medegedeeld dat de
Bekendmakingen aan de Scheepvaart nr. 257/1990 (Stcrt. 1990, 137) en nr. 304/1994
(Stcrt. 1994, 246) wijzigingen betreffen van het Handboek Gestorte Ladingen. Deze
wijzigingen zijn opgenomen in het Handboek Gestorte Ladingen. Genoemde
bekendmakingen zijn uitgewerkt en hebben daarom geen zelfstandige betekenis meer.
Dit geldt ook voor de Bekendmakingen aan de Scheepvaart nr. 303/1993 (Stcrt. 1993,
217) en 311/1996 (Stcrt. 1996, 192).
Versie informatie document
Publicatie op Netherlands Regulatory Framework (NeRF) – Maritime:
Huidige versie: 1
Datum beschikbaarheid huidige versie: 04-03-2003 (vanaf dit moment beschikbaar op Netherlands Regulatory Framework (NeRF) – Maritime)
Datum document: