Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
Aan: de Raad van Bestuur6 van <naam zorgaanbieder>
Verklaring over het formulier 'Beschikbaarheidbijdrage gespecialiseerde en derdelijns psychotraumazorg voor zover het gaat om de kennis en expertisefunctie vaststelling 2024'
Ons oordeel
Wij hebben het bijgevoegde en door ons gewaarmerkte formulier 'Beschikbaarheidbijdrage gespecialiseerde en derdelijns psychotraumazorg voor zover het gaat om de kennis en expertisefunctie vaststelling 2024' (hierna 'het formulier') van <naam zorgaanbieder>te <statutaire vestigingsplaats> over 2024 gecontroleerd wat betreft het tabblad realisatie 2024.
Naar ons oordeel is het formulier voor wat betreft het tabblad realisatie 2024 met gerealiseerde kosten en opbrengsten over 2024 ten bedrage van per saldo < € …………> in alle van materieel belang zijnde aspecten opgesteld in overeenstemming met de verleningsbeschikking en de beleidsregel 'Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag' (met als kenmerk BR/REG-24147b) van de NZa.
De basis voor ons oordeel
Wij hebben onze controle uitgevoerd volgens het Nederlands recht, waaronder de Nederlandse controlestandaarden en het Controleprotocol Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag Gespecialiseerde en derdelijns psychotraumazorg voor zover het gaat om de kennis en expertisefunctie 2024 vallen. Onze verantwoordelijkheden op grond hiervan zijn beschreven in de sectie 'Onze verantwoordelijkheden voor de controle van het formulier'.
Wij zijn onafhankelijk van <naam zorgaanbieder> zoals vereist in de Verordening inzake de onafhankelijkheid van accountants bij assurance-opdrachten (ViO) en andere voor de opdracht relevante onafhankelijkheidsregels in Nederland. Verder hebben wij voldaan aan de Verordening gedrags- en beroepsregels accountants (VGBA).
Wij vinden dat de door ons verkregen controle-informatie voldoende en geschikt is als basis voor ons oordeel.
Beperking in gebruik en verspreidingskring
Het formulier is opgesteld op basis van financiële grondslagen zoals beschreven in de 'Beleidsregel Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag' (met als kenmerk BR/REG-24147b) van de Nederlandse Zorgautoriteit (hierna: 'NZa') en is opgesteld voor de NZa met als doel <naam zorgaanbieder> in staat te stellen te voldoen aan de verleningsbeschikking en de 'Beleidsregel Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag' (met als kenmerk BR/REG-24147b) van de NZa. Hierdoor is het formulier mogelijk niet geschikt voor andere doeleinden. Onze controleverklaring is derhalve uitsluitend bestemd voor <naam zorgaanbieder> en de NZa en dient niet te worden verspreid aan, of te worden gebruikt door anderen.
Andere informatie
Aan de verantwoordingsinformatie in het formulier en onze controleverklaring daarbij is andere informatie toegevoegd.
De andere informatie bestaat uit:
Op grond van onderstaande werkzaamheden hebben wij niets te rapporteren over de andere informatie.
Wij hebben de andere informatie gelezen en hebben op basis van onze kennis en ons begrip, verkregen vanuit onze controle van het formulier of anderszins, overwogen of de andere informatie materiële afwijkingen bevat.
Met onze werkzaamheden hebben wij voldaan aan de vereisten in de Nederlandse Standaard 720. Deze werkzaamheden hebben niet dezelfde diepgang als onze controlewerkzaamheden ten aanzien van de juistheid van de gerealiseerde kosten en de opbrengsten, zoals verantwoord in het formulier.
Het De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het opstellen van de andere informatie in overeenstemming met de verleningsbeschikking en de beleidsregel 'Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag' (met als kenmerk BR/REG-24147b) van de NZa. Bestuur (hierna ook aangeduid als 'het bestuur') is verantwoordelijk voor het opstellen van de andere informatie.
Verantwoordelijkheden van de Raad van Bestuur voor het formulier
De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het opstellen van het formulier in overeenstemming met de verleningsbeschikking en de 'Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag' (met als kenmerk BR/REG-24147b) van de NZa.
In dit kader is het bestuur verantwoordelijk voor een zodanige interne beheersing als het bestuur noodzakelijk acht om het opstellen van het formulier mogelijk te maken zonder afwijkingen van materieel belang als gevolg van fouten of fraude.
Onze verantwoordelijkheden voor de controle van het formulier
Onze verantwoordelijkheid is het zodanig plannen en uitvoeren van een controleopdracht dat wij daarmee voldoende en geschikte controle-informatie verkrijgen voor het door ons af te geven oordeel.
Onze controle is uitgevoerd met een hoge mate maar geen absolute mate van zekerheid, waardoor het mogelijk is dat wij tijdens onze controle niet alle materiële fouten en fraude ontdekken.
Afwijkingen kunnen ontstaan als gevolg van fraude of fouten en zijn materieel indien redelijkerwijs kan worden verwacht dat deze, afzonderlijk of gezamenlijk, van invloed kunnen zijn op de economische beslissingen die gebruikers op basis van het formulier nemen.
De materialiteit beïnvloedt de aard, timing en omvang van onze controlewerkzaamheden en de evaluatie van het effect van onderkende afwijkingen op ons oordeel.
Wij hebben deze accountantscontrole professioneel kritisch uitgevoerd en hebben waar relevant professionele oordeelsvorming toegepast in overeenstemming met de Nederlandse controlestandaarden en het Controleprotocol Beschikbaarheidbijdrage op aanvraag Gespecialiseerde en derdelijns psychotraumazorg voor zover het gaat om de kennis en expertisefunctie 2024, ethische voorschriften en de onafhankelijkheidseisen. Onze controle bestond onder andere uit:
-
het identificeren en inschatten van de risico's dat het formulier afwijkingen van materieel belang bevat als gevolg van fouten of fraude, het in reactie op deze risico's bepalen en uitvoeren van controlewerkzaamheden en het verkrijgen van controle-informatie die voldoende en geschikt is als basis voor ons oordeel. Bij fraude is het risico dat een afwijking van materieel belang niet ontdekt wordt groter dan bij fouten. Bij fraude kan sprake zijn van samenspanning, valsheid in geschrifte, het opzettelijk nalaten transacties vast te leggen, het opzettelijk verkeerd voorstellen van zaken, of het doorbreken van de interne beheersing;
-
het verkrijgen van inzicht in de interne beheersing die relevant is voor de controle met als doel controlewerkzaamheden te selecteren die passend zijn in de omstandigheden. Deze werkzaamheden hebben niet als doel om een oordeel uit te spreken over de effectiviteit van de interne beheersing van de stichting;
-
het evalueren van de geschiktheid van de gebruikte grondslagen voor het formulier, en het evalueren van de redelijkheid van schattingen door de Raad van Bestuur;
-
het evalueren of het formulier de onderliggende transacties en gebeurtenissen zonder materiële afwijkingen weergeeft.
Wij communiceren met het bestuur onder andere over de geplande reikwijdte en timing van de controle en over de significante bevindingen die uit onze controle naar voren zijn gekomen, waaronder eventuele significante tekortkomingen in de interne beheersing.
<plaats, datum>
<naam accountantspraktijk>
<naam accountant>