Regeling wachtalarminstallatie
De Minister van Verkeer en Waterstaat, Handelende in overeenstemming met de Minister van Vervoer en Communicatie van Aruba;
Artikel
1
1. Een wachtalarminstallatie wordt in- en uitgeschakeld door middel van een sleutelbediende schakelaar.
relaties0 2. Een wachtalarminstallatie is voorzien van een tijdmeetsysteem met ten minste twee verschillende looptijden, waarvan de langste looptijd niet meer mag bedragen dan vijftien minuten. De looptijdkeuze moet sleutelbediend zijn en mag worden gecombineerd met de in het eerste lid bedoelde schakelaar.
relaties0 3. Een dimbare controlelamp geeft aan dat de wachtalarminstallatie in bedrijf is.
relaties0 4. Na de inschakeling van de wachtalarminstallatie start het tijdmeetsysteem. Dit tijdmeetsysteem kan op elk gewenst moment door middel van een terugsteldrukknop op nul worden teruggesteld, waarna de tijdmeting weer opnieuw begint.
relaties0 5. Aan het eind van de gekozen looptijd treedt in het stuurhuis een zichtbaar en hoorbaar waarschuwingssignaal in werking.
relaties0 6. Indien niet binnen zestig seconden na de inwerkingtreding van het waarschuwingssignaal, bedoeld in het vijfde lid, het tijdmeetsysteem door middel van de terugsteldrukknop op nul wordt teruggesteld, wordt een hoorbaar alarm gegeven in de verblijven van de kapitein, de stuurman alsmede andere daarvoor in aanmerking komende verblijven.
relaties0 7. De terugsteldrukknop wordt niet vanaf een normale navigatiepositie zoals de stuurstoel bediend.
relaties0 8. Een wachtalarminstallatie voldoet aan de als
bijlage bij deze regeling opgenomen paragrafen 5 en 6 van de op 6 november 1991 aangenomen Resolutie A.694(17) van de Internationale Maritieme Organisatie.
relaties0
relaties0
Artikel
2
1. De kapitein ziet erop toe dat de wachtalarminstallatie in werking is wanneer uitsluitend door de chef van de wacht op de brug wacht wordt gelopen.
relaties0 2. Tijdens de uitoefening van de visserij mag de wachtalarminstallatie afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden buiten werking worden gesteld, wanneer de kapitein zulks verantwoord acht.
relaties0 3. De kapitein houdt bij de keuze van de looptijd van het tijdmeet-systeem rekening met de bestaande toestand en omstandigheden.
relaties0
relaties0
Artikel
3
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling wachtalarminstallatie.
relaties0relaties0
De
Minister
van
Verkeer en Waterstaat,
Bijlage
[Red: Ligt ter inzage bij het Directoraat-Generaal Goederenvervoer te Den Haag.]
Versie informatie document
Publicatie op Netherlands Regulatory Framework (NeRF) – Maritime:
Huidige versie: 19971225
Datum beschikbaarheid huidige versie: 17-01-2022 (vanaf dit moment beschikbaar op Netherlands Regulatory Framework (NeRF) – Maritime)
Datum document:
Publicatiedatum: 25-12-1997